Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

Βρείτε το δρόμο της επιτυχίας μέσω του Foursquare

Οι βασισμένες στις τοποθεσίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως είναι το Foursquare, έχουν εξελιχθεί σε σημαντικό εργαλείο μάρκετινγκ για τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών. Βέβαια, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων εξακολουθούν να μην καταλαβαίνουν πώς αυτές οι πλατφόρμες μπορούν να τους βοηθήσουν ώστε να προσελκύσουν και να διατηρήσουν πελάτες. Σήμερα θα σας λύσουμε αυτό το μυστήριο. 

Πώς λειτουργεί;
Με περίπου 9 εκατομμύρια ενεργά μέλη, το Foursquare αποτελεί το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο για τοποθεσίες. Εκατομμύρια χρήστες κάθε μέρα το χρησιμοποιούν ώστε να βρουν φίλους και να ανακαλύψουν νέα μέρη στο χάρτη, τα οποία βρίσκονται κοντά ή αρκετά χιλιόμετρα μακριά τους. Μέσω της διαδικασίας που ονομάζεται "check in", οι χρήστες διαδίδουν μέσω του Foursquare το πού ακριβώς βρίσκονται ώστε να ενημερώσουν τους υπόλοιπους φίλους τους. Έτσι, εάν επισκεφθούν ένα εστιατόριο ή μπουτίκ ειδών ένδυσης, κάνουν check in (το δίκτυο ελέγχει μέσω του GPS της κινητής συσκευής εάν όντως βρίσκονται εκεί) και έχουν τη δυνατότητα να δουν ποιοι άλλοι βρίσκονται στο ίδιο μέρος, καθώς και να διαβάσουν εμπειρίες και συμβουλές από άτομα που έχουν περάσει από εκει κάποια άλλη φορά.

Επίσης, πολλές επιχειρήσεις έχουν εφαρμόσει το σύστημα των ανταμειβών για κάθε check-in. Για παράδειγμα, στην περίπτωση που κάποιος χρήστης βρίσκεται σε μία καφετέρια και κάνει check-in στο Foursquare, θα μπορεί να επωφεληθεί από κάποια έκπτωση ή κάποια προσφορά. Στην Ελλάδα ήδη κάποιοι επιχειρηματίες εφαρμόζουν το συγκεκριμένο σύστημα, δίνοντας έτσι κίνητρο στους χρήστες να "τσεκάρουν" στην επιχείρησή τους.

Το Foursquare καλωσορίζει περίπου 35.000 νέους χρήστες κάθε ημέρα και μόνο τη χρονιά που μας πέρασε, τα συνολικά check-in που έγιναν άγγιξαν τα 500 εκατομμύρια, δείχοντας το πόσο γρήγορα αναπτύσσεται το κοινωνικό δίκτυο.

Το όφελος λοιπόν που μπορεί να έχει ένας επιχειρηματίας από το Foursquare είναι πολύ μεγάλο. Είτε πρόκειται για μια μεγάλη εταιρεία, είτε για το μικρό κατάστημα της γειτονιά σας, είτε ακόμα και για μια επιχείρηση χωρίς φυσική έδρα, τα Foursquare Specials μπορούν να προσελκύσουν έναν μεγάλο αριθμό πελατών.

Τι είναι τα Foursquare Specials;
Είναι βασικά κινητά κουπόνια, δώρα ή εκπτώσεις. Κυρίως προσφέρονται στους  χρήστες όταν κάνουν check in στο χώρο μίας επιχείρησης, όπως στο παράδειγμα της καφετέριας που δώσαμε παραπάνω. Εάν η επιχείρηση δε διαθέτει φυσική τοποθεσία, οι χρήστες μπορούν κάνουν check-in στην ιστοσελίδα της ώστε να λαμβάνουν τις ειδικές προσφορές τους.

Αυτή τη στιγμή, περισσότερες από 250.000 επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την εμπορική πλατφόρμα του Foursquare και ενδέχεται ο αριθμός αυτός να αυξηθεί σημαντικά τους προσεχείς μήνες.

Πώς να επωφεληθεί η επιχείρησή σας από το Foursquare
Πρώτον, θα πρέπει να κάνετε εγγραφή στο Foursquare μέσω του www.foursquare.comΣτη συνέχεια, να συνδεθείτε στο λογαριασμό σας και να βρείτε τη σελίδα της επιχείρησής σας, μέσω της αναζήτησης, για το όνομα της εταιρείας σας. Όταν τη βρείτε, κάντε κλικ στο "Claim this venue" (Διεκδίκηση αυτύ του χώρου).

Μόλις γίνει η επιβεβάιωση ότι η συγκεκριμένη τοποθεσία σας "ανήκει", έρχεται η στιγμή που μπορείτε να δημιουργήσετε το πρώτο Foursquare Special της επιχείρησής σας. Στο λογαριασμό σας, θα βρείτε εύκολα οδηγίες για να γίνει αυτό.

Λάβετε υπόψη ότι στο Foursquare υπάρχουν διάφορα είδη ειδικών προσφορών που μπορείτε να προσφέρετε, συμπεριλαμβανομένου του Flash Special, το οποίο επιβραβεύει τους πρώτους 10, 20 ή 30 πελάτες που θα κάνουν check-in στην τοποθεσία σας σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Σίγουρα, αυτός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αυξήσετε την πελατεία σας σε ώρες που υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση είναι μειωμένη.

Υπάρχει επίσης το Mayor Special, το οποίο επιβραβεύει το πρόσωπο που έχει "τσεκάρει" σε ένα χώρο τις πιο πολλές φορές, καθώς επίσης και το Check-in Special, το οποίο επιβραβεύει ένα πρόσωπο για ένα και μοναδικό check-in. Μπορείτε επιπλέον, να προσφέρετε κάποια προσφορά σε μία παρέα φίλων εάν αυτοί τσεκάρουν την ίδια στιγμή στο χώρο σας, μέσω του Friends Special.

Το Newbie Special επιβραβεύει τους νέους πελάτες, ενώ από το Loyalty Special επωφελούνται οι πελάτες που κάνουν check-in για δεύτερη, τέταρτη ή έκτη φορά.

Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα Specials και αποδεδειγμένα έχουν βοηθήσει πολύ στη διατήρηση και την αύξηση της πελατείας τους. Εσείς γιατί να μην το δοκιμάσετε;

Η επιχείρησή σας δε διαθέτει φυσικό χώρο;
Το Foursquare είναι και για εσάς. Μπορείτε να επωφεληθείτε και να αυξήσετε τη δημοτικότητα της, δημιουργώντας μια Brand σελίδα με το σήμα σας. Επίσης, έχετε τη δυνατότητα να αφήνετε μικρά μυστικά για τους άλλους χρήστες του Foursquare ανάλογα με τους τόπους που συχνά επισκέπτονται (και φυσικά σχετίζονται με το αντικείμενό σας).

Πώς σας φαίνεται το Foursquare ως εργαλείο για την προώθηση των επιχειρήσεων; Θα το προτειμούσατε; Το χρησιμοποιείτε ήδη; Σας πείσαμε καθόλου; Μοιραστείτε τις σκέψεις σας!
"Δεν του φαίνεται, αλλά το Foursquare είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο marketing που προβλέπεται να πρωταγωνιστήσει..."



 
Powered by Blogger