Τρίτη 10 Μαΐου 2011

Γιατί η Google πρέπει να αγοράσει τώρα το LinkedIn

Η Google μπορεί να κυβερνάει στην κυριολεξία στο διαδίκτυο και να έχει καταφέρει να βρίσκεται σε θέση να προσφέρει κορυφαίες υπηρεσίες στους χρήστες της μέσω των εκατοντάδων υποσελίδων της (AdWords, AdSense, Analytics, Gmail κλπ.), όμως ένας είναι ο τομέας που δεν έχει κάνει αισθητή την παρουσία της: στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Βλέποντας την επιτυχία του Facebook, του Twitter και του LinkedIn, είναι φυσιολογικό οι ιθύνοντες της Google να καλοβλέπουν την είσοδό της εταιρείας στην αγορά των Social Media. Πώς θα το πετύχει όμως αυτό;

Η γνώμη μου είναι ότι αυτή τη στιγμή, η πιο εύκολη και πιο άμεση λύση για τη Google είναι να εξαγοράσει κάποια επιτυχημένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Και φυσικά δεν αναφέρομαι στο Facebook. Η πιο ορθόδοξη επιλογή, πιθανώς να είναι το Twitter που αποτελεί τον κύριο αντίπαλο του Facebook. Η εταιρεία όμως δεν πωλείται.

Και περνάμε στο LinkedIn. Το LinkedIn είναι το κοινωνικό δίκτυο των επαγγελματιών, όπου σχεδόν όλες οι εταιρείες του κόσμου, μικρές ή μεγάλες, δηλώνουν παρόν και αποτελείται από χρήστες κάθε επαγγελματικής βαθμίδας. Από φοιτητές μέχρι και Διευθυντές (CEO). Το LinkedIn μπορεί να μη σας γεμίζει το μάτι όμως βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη, έχοντας ξεπεράσει τους 100.000.000 χρήστες, ενώ χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο ως εργαλείο εύρεσης εργασίας αλλά και ως μέσο διαφήμισης.

Το εν λόγω social network χει επίσης άλλο ένα σημαντικό πλεονέκτημα που έχει μόνο το Facebook: Πραγματικές ταυτότητες. Το γεγονός ότι το Facebook ξεκίνησε ως κοινωνικό δίκτυο για φοιτητές και οι χρήστες του μπορούσαν να κάνουν εγγραφή μόνο με το email του πανεπιστημίου, το διαφοροποίησε από τα άλλα social media. Ακόμα και σήμερα, η πολιτική του στηρίζεται στα πραγματικά ονόματα.

Οι πραγματικές ταυτότητες είναι ο λόγος που το Facebook έχει τόσους χρήστες. Κάνουν την ιστοσελίδα πιο έμπιστη και πιο "ζεστή" καθώς οι χρήστες έχουν τους πραγματικούς φίλους με τις πραγματικές τους φωτογραφίες στο κοινωνικό δίκτυο. Αυτό που δεν κατάφεραν άλλες πλατφόρμες πριν το Facebook, όπως το ICQ, το MSN και τα διαδικτυακά forums, το διασημότερο κοινωνικό δίκτυο το έκανε πραγματικότητα, έχοντας στις λίστες του χρήστες με τα πραγματικά τους στοιχεία. Και αυτός είναι ο κύριος λόγος που δίνει αξία σε ένα social media.

Με την αγορά του LinkedIn, η Google θα λάμβανε στα χέρια της μία βάση δεδομένων με 100 εκατομμύρια πραγματικά ονόματα με πραγματικές ταυτότητες, τα οποία θα μπορούσαν να ενωθούν με τα Google Profiles. Έτσι σιγά σιγά, το LinkedIn θα αποκτούσε τον τίτλο "όχι απλώς ένα επαγγελματικό δίκτυο", αποτελώντας φόβητρο για το Facebook. Το φράγμα άλλωστε μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής δικτύωσης αρχίζει και εξαφανίζεται.

Η κοινοποίηση (sharing) είναι ακόμα ένα μεγάλο κομμάτι του social networking στο οποίο το LinkedIn έχει ήδη κάνει την είσοδό του. Σκεφτείτε πόσο δυνατή θα γινόταν η δυνατότητα sharing του LinkedIn με τη βοήθεια της υπηρεσίας +1 της Google. Θα μετέτρεπε το κοινωνικό δίκτυο σε πηγή κοινοποίησης όπως είναι το Facebook και το Twitter, με τη  διαφορά ότι θα είχε από πίσω του και τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης, με ότι συνεπάγεται αυτό.

H συγχώνευση των λογαριασμών του LinkedIn με το Gmail, θα έδινε ακόμα μεγαλύτερη δύναμη στο project. Με το άνοιγμα ενός email δε θα έβλεπες απλά το όνομα του αποστολέα, αλλά ολόκληρο το προφίλ του με πληροφορίες όπως το πού εργάζεται, με ποιους συνεργάζεται και ποιο είναι το μορφωτικό του επίπεδο. Αυτό θα αποτελούσε σημαντικό κίνητρο για τη δημιουργία νέων λογαριασμών στο LinkedIn.

Όπως καταλαβαίνετε, πιθανή αγορά του LinkedIn από τον κολοσσό του διαδικτύου θα είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία μίας διαδικτυακής κοινότητας που σίγουρα θα δημιουργούσε πονοκέφαλο στο Facebook. Μήπως να το σκεφτεί πιο σοβαρά η Google;


 
Powered by Blogger